Autosource Group har de senere år arbejdet målrettet og fokuseret på at udvikle og levere digitale løsninger til bilbranchen – løsninger, der effektiviserer arbejdsgange, strømliner og digitaliserer salgsprocesser.

Derfor virkede det som en selvfølge at indgå et strategisk samarbejde med Johnny Nedergaard og blive medstifter af Learnto, der er en online portal med en app-baseret tilgang, som sikrer efteruddannelse, opkvalificering og kurser til folk i bilbranchen. Som alle andre produkter i Autosource Group, bliver Learnto også en abonnementsbaseret platform, som netop flugter med koncernens ambition at udvikle digitale abonnementsløsninger, der er sat i verden for, at alle i branchen har mulighed for at bruge dem.
Målet er skabe værdifuld læring og efterdannelse til folk i bilbranchen, men vigtigst af alt at give dem mulighed for vælge, hvornår de har tid og mulighed, da alt kan tilgås enten ved smartphone eller PC.
CEO og Founder af Autosource Group, Kent Bernsdorf, udtaler følgende om samarbejdet:
”Mine kollegaer i bilbranchen skal ikke styres af skemaer og undervisningstimer i en allerede travl hverdag, og derfor giver denne online platform alle i bilbranchen de samme muligheder og den nødvendige fleksibilitet
– og samtidig sikrer vi, at de altid har mulighed for at tilgå uddannelsesværktøjer.
Derfor så vi dette samarbejde som en vigtig investering til bilbranchen, så alle kan og har mulighed for dygtiggøre sig løbende, når det passer den enkelte”
Udover efteruddannelse kommer Learnto også til at tilbyde onboarding-forløb af nye medarbejdere.
Learnto bliver lanceret 1. september.
Om samarbejdet udtaler Johnny Nedergaard, partner og stifter af Learnto:
”Jeg har tidligere arbejdet sammen med Kent Bernsdorf og ASG i forbindelse med digital uddannelse under Corona-nedlukningen, hvilket var en stor succes.
Der er derfor helt naturligt, at vi viderefører succesen, og jeg er stolt af at blive en del af ASG-familien.
Vi har ligesom ASG også en digital dagsorden. Jeg ved, at vi med Learnto-platformen kan være med til at styrke de virksomheder i bilbranchen, som kan se værdien i hurtigt og effektivt opbygge viden og kompetencer.
Microlæring og hurtig vidensdeling på mobilen, er vejen frem.”